Headlines News :
Home » » Pentingnya & Rahasia di balik Nomor 19

Pentingnya & Rahasia di balik Nomor 19

Written By Al Islam Net on Senin, 02 Juli 2012 | 12.06

(based on an article by Bassam Jarrar) (Berdasarkan sebuah artikel oleh Bassam Jarrar)
1. 1. Unique Characteristics of Number 19 in Astronomy Karakteristik unik Nomor 19 di Astronomi
When the Earth completes one rotation around the sun, the Earth will have rotated around itself 365 times while the moon will have rotated around the Earth 12 times. Ketika Bumi selesai satu putaran mengelilingi matahari, Bumi akan digulirkan sekitar itu sendiri 365 kali sementara bulan akan digulirkan sekitar Bumi 12 kali. That is why astronomers say that the year is solar and the month is lunar. Itulah sebabnya para astronom mengatakan bahwa tahun ini matahari dan bulan adalah bulan. Referring to 'Indexed Dictionary of Qur'anic Terms' by Muhammad Fuad Abdul-Baqi, we find that the words for 'day' and 'a day'- يوم Mengacu pada 'Indexed Kamus Istilah Al-Qur'an' oleh Muhammad Fuad Abdul Baqi-, kita menemukan bahwa kata-kata untuk 'hari' dan 'sebuah day'-يوم

and يوما - occurring in the singular are repeated 365 times, noting that one occurrence of يوم was dropped from the concordance by mistake, a fact that was pointed out in the introduction of the work. dan يوما - terjadi dalam bentuk tunggal yang berulang kali 365, mencatat bahwa salah satu terjadinya يوم dijatuhkan dari konkordansi sengaja, sebuah fakta yang ditunjukkan dalam pengenalan pekerjaan. We also find that the words for 'month' and 'a month' - شهر Kami juga menemukan bahwa kata-kata untuk 'bulan' dan 'bulan' - شهر and شهرا - in the singular are repeated only 12 times. dan شهرا - dalam bentuk tunggal yang berulang hanya 12 kali. Why are the words يوم Mengapa kata-kata يوم and شهر counted in the singular? شهر dan dihitung dalam bentuk tunggal?
We think that this goes back to two matters: Firstly, in Arabic a year is 365 يوم (singular), not أيام (plural). Kami berpikir bahwa ini akan kembali ke dua hal: Pertama, dalam bahasa Arab tahun adalah 365 يوم (tunggal), bukan أيام (jamak). Likewise, a year is 12 شهر Demikian juga, satu tahun adalah 12 شهر not شهور . tidak شهور. Secondly, a year is one rotation of the earth around the sun and this includes 365 rotations of the Earth around itself and 12 rotations of the moon around the earth and around itself too. Kedua, satu tahun adalah satu rotasi bumi mengelilingi matahari dan ini termasuk 365 rotasi Bumi sekitar itu sendiri dan 12 rotasi bulan mengelilingi bumi dan di sekitar itu sendiri juga.
Some people have objected to Abdul Razaq Nawfal not counting the words يومئذ , يومهم Beberapa orang telah menolak Abdul Razaq Naufal tidak termasuk kata-kata يومئذ, يومهم

and يومكم . dan يومكم. This objection is somewhat justified when there are no direct rules for counting. Keberatan ini agak dibenarkan ketika tidak ada aturan langsung untuk menghitung. Here, we count يوم Di sini, kita menghitung يوم

and يوما when it is not attached in the script to what follows it. dan يوما jika tidak melekat dalam script untuk apa yang mengikutinya. If the word form يومئذ Jika bentuk kata يومئذ had been written as يوم إذ we would have counted it. telah ditulis sebagai يوم إذ kami akan menghitungnya. In the light of this, we count the word forms يوم Dalam terang ini, kita menghitung bentuk kata يوم and يوما but we do not count يومئذ , يومهم dan يوما tapi kita tidak menghitung يومئذ, يومهم

and يومكم because in the Qur'anic word count we deal with script rather than meaning. dan يومكم karena dalam kata Al-Qur'an menghitung kita berurusan dengan script bukan makna. Nevertheless, we have noticed that the words يوم Namun demikian, kami telah memperhatikan bahwa kata-kata يوم

and يوما , يومئذ , يومهم dan يوما, يومئذ, يومهم
and يومكم , and أيام dan يومكم, dan أيام and يومين occur 475 times in the Qur'an, which is the number of Earth days in 19 days of the sun. dan يومين terjadi 475 kali dalam Al Qur'an, yang merupakan jumlah hari Bumi dalam 19 hari dari matahari. The day of any star or planet is its equal to its rotation once around itself. Hari dari setiap bintang atau planet adalah sama untuk rotasi sekali sekitar itu sendiri. The day of the sun equals 25 days of the Earth so when the sun has rotates once around itself, the Earth will have revolved 25 times around itself. Hari matahari sama dengan 25 hari Bumi sehingga ketika matahari telah berputar sekali sekitar itu sendiri, Bumi akan digulirkan 25 kali sekitar itu sendiri. Consequently, when the sun completes 19 rotations around itself, the Earth will have rotated 19 x 25 = 475 times around itself . Akibatnya, ketika matahari menyelesaikan 19 putaran di sekitar itu sendiri, Bumi akan digulirkan 19 x 25 = 475 kali sekitar itu sendiri. Thus, 475 is the number of Earth days in 19 days of the sun. Dengan demikian, 475 adalah jumlah hari Bumi dalam 19 hari dari matahari.
When the Earth rotates once around the sun, it will have rotated 365 times around itself, and the moon will have revolved around itself and the earth 12 times. Ketika Bumi berputar sekali mengelilingi matahari, akan digulirkan kali 365 sekitar itu sendiri, dan bulan akan digulirkan sekitar itu sendiri dan bumi 12 kali. Each rotation of the Earth around the sun is called one year. Setiap rotasi bumi mengelilingi matahari disebut satu tahun. A year, then, is the return of the Earth to the point from which it started rotating around the sun. Setahun, kemudian, adalah kembalinya bumi ke titik dari mana ia mulai berputar mengelilingi matahari. However, when this return of the Earth occurs, the moon will not have returned to its starting point. Namun, saat ini kembali bumi terjadi, bulan tidak akan kembali ke titik awal. Thus, “year” means return of the Earth to its starting point, but not the return of the moon . Jadi, "tahun" berarti kembalinya bumi ke titik awalnya, tetapi tidak kembalinya bulan. Astronomers say that the moon and the Earth meet at the same starting point once every 19 years. In other words, it occurs when the Earth has rotated around the sun 19 times and the moon has rotated around the Earth 235 times, a rotation which astronomers call an “ecliptic cycle”. Para astronom mengatakan bahwa bulan dan bumi bertemu di titik awal yang sama sekali setiap 19 tahun. Dengan kata lain, itu terjadi ketika Bumi memiliki diputar sekitar 19 kali matahari dan bulan telah diputar mengelilingi bumi 235 kali, rotasi yang astronom sebut "siklus ekliptika". This ecliptic cycle which occurs once every 19 years has been scientifically used to match the solar and lunar years. Siklus ekliptika yang terjadi sekali setiap 19 tahun secara ilmiah telah digunakan untuk mencocokkan tahun matahari dan bulan. Hence, astronomy books about lunar and solar calendars explain the significance of this ecliptic cycle and the number 19. Oleh karena itu, buku tentang astronomi kalender lunar dan solar menjelaskan pentingnya siklus ekliptik dan angka 19.
Every 19 years then, we have the rotations of the Earth and the moon coincide with each other when they return to the same co-ordinate. Setiap 19 tahun kemudian, kita memiliki rotasi bumi dan bulan bertepatan dengan satu sama lain ketika mereka kembali ke sama koordinasi. The word سنة Para سنة kata

(year) occurs in the Holy Qur'an 7 times and سنين (Tahun) terjadi pada Al-Qur'an 7 kali dan سنين (years) occurs 12 times. (Tahun) terjadi 12 kali. Thus the total frequency of سنة and سنين is 19 times. Dengan demikian frekuensi total سنة dan سنين adalah 19 kali. It is worth pointing out at this point that every 19 lunar years contain 7 leap lunar years, which have 355 days, and 12 normal lunar years, which have 354 days. Perlu menunjukkan pada saat ini bahwa setiap 19 tahun lunar mengandung 7 tahun kabisat lunar, yang memiliki 355 hari, dan 12 tahun lunar normal, yang memiliki 354 hari.
Thus, when the Earth and the moon turn one rotation around the sun, the result is 365 rotations of the Earth around itself and 12 rotations of the moon around the Earth and around itself. Jadi, ketika bumi dan bulan mengubah satu putaran mengelilingi matahari, hasilnya adalah 365 rotasi Bumi sekitar itu sendiri dan 12 rotasi bulan mengelilingi bumi dan di sekitar itu sendiri. It is, then, a rotation that contains sub-rotations. Hal ini, kemudian, rotasi yang berisi sub-rotasi. Similarly, the ecliptic cycle contains 19 sub-rotations of the Earth around the sun and each sub-rotations is called a year which equals about 19.58 lunar years. Demikian pula, siklus ekliptika berisi 19 sub-rotasi bumi mengelilingi matahari dan setiap sub-rotasi disebut tahun yang setara dengan 19,58 tahun lunar. Hence the words سنة and سنين occur 19 times in the Qur'an. Oleh karena itu kata-kata سنة dan سنين terjadi 19 kali dalam Al Qur'an.
We can also illustrate the question in a different way: the words يوم Kita juga bisa menggambarkan pertanyaan dengan cara yang berbeda: kata-kata يوم and يوما ( both mean "day") occur 365 times in the Holy Qur'an which indicates one rotation of the Earth around the sun. dan يوما (baik "hari" rata-rata) terjadi 365 kali dalam Al-Qur'an yang menunjukkan satu rotasi Bumi mengelilingi matahari. Likewise, the words شهر and شهرا Demikian juga, kata-kata شهر dan شهرا (both mean "month") occur 12 times and it is known that a month represents one rotation of the Earth around the sun. (Baik "bulan" berarti) terjadi 12 kali dan diketahui bahwa bulan merupakan salah satu rotasi bumi mengelilingi matahari. This revolution is called سنة (a year). Revolusi ini disebut سنة (setahun). However, when the words سنة and سنين Namun, ketika kata-kata سنة dan سنين occur 19 times, this seems to be a reference from Allah to the once-in-19-year ecliptic cycle which is not related only to the Earth alone but to the Earth and the moon together . terjadi 19 kali, ini tampaknya menjadi acuan dari Allah dengan siklus sekali-in-19-tahun ekliptik yang tidak berhubungan hanya untuk Bumi saja tetapi ke bumi dan bulan bersama-sama. While the concept of اليوم (the day) is well defined with respect to the Earth and with its relationship with the sun, the concept of السنة (a year) is multi-fold, as there are star years, tropic years, perigee years, ecliptic years… the lengths of which vary. Sementara konsep اليوم (hari) didefinisikan dengan baik sehubungan dengan bumi dan dengan hubungannya dengan matahari, konsep السنة (setahun) adalah multi-lipat, karena ada bintang tahun, tahun tropis, tahun perigee, tahun ekliptik ... panjang yang bervariasi. Hence, we find that the Quran mentions سنين Oleh karena itu, kita menemukan bahwa Quran menyebutkan سنين

(years of varying lengths) and not just سنة (year). (Tahun dari berbagai panjang) dan tidak hanya سنة (tahun). It is also noticeable that, as mentioned earlier, سنين Hal ini juga terlihat bahwa, seperti disebutkan sebelumnya, سنين (years) occurs 12 times in the Holy Qur'an and that this number is the same as the number of lunar years with even-numbered total days (those years consisting of 354 days each) every 19 lunar years. (Tahun) terjadi 12 kali dalam Al-Qur'an dan bahwa jumlah ini sama dengan jumlah tahun lunar dengan total hari genap (tahun-tahun yang terdiri dari 354 hari masing-masing) setiap 19 tahun lunar. As for سنة (year), it occurs 7 times, this being the number of lunar years with odd-numbered total days (those years consisting of 355 days each) which are also called leap lunar years. Adapun سنة (tahun), terjadi 7 kali, ini menjadi jumlah tahun lunar dengan total hari ganjil (tahun-tahun yang terdiri dari 355 hari masing-masing) yang juga disebut melompat tahun lunar.

Very Important Announcement Sangat Penting Pengumuman
June, 22, 2012 Juni, 22 Juni 2012
We are pleased to announce the release our long-awaited book about the End Times: Kami sangat senang untuk mengumumkan rilis lama ditunggu-tunggu buku kami tentang Akhir Zaman:
The End Times as revealed through Numerical Analysis of the Quran, Hadith, and Arabic Words Akhir Zaman sebagaimana terungkap melalui Analisis numerik Quran, Hadis, dan Kata Arab
The book reveals that the first phase of the End Times will start in late 2013 with the emergence of the first Dajjal and the Mahdi , and ends in 2022 after the emergence (or return) of the last Dajjal which will be followed by the descent of Prophet Jesus (p) from Heaven. Buku ini mengungkapkan bahwa tahap pertama dari Akhir Zaman akan mulai pada akhir 2013 dengan munculnya Dajjal pertama dan Mahdi, dan berakhir pada 2022 setelah munculnya (atau kembali) dari Dajjal terakhir yang akan diikuti oleh turunnya Nabi Yesus (p) dari Surga. However, we do NOT expect the World to end in 2022 . Namun, kita TIDAK berharap Dunia akan berakhir pada 2022.
This book, in its first edition, is the result of our research that lasted for more than 19 months . Buku ini, dalam edisi pertama, merupakan hasil penelitian kami yang berlangsung selama lebih dari 19 bulan.
It includes in-depth analysis of important End Times events on 18 specific dates (meaning we mention the day, month, and year). Ini mencakup analisis mendalam peristiwa Akhir Zaman penting pada tanggal 18 tanggal tertentu (berarti kita menyebutkan tanggal, bulan, dan tahun).
This book is one of the most significant Islamic books that have ever been written. Buku ini adalah salah satu buku-buku Islam paling signifikan yang pernah ditulis. It reveals an unknown miraculous dimension of the Quran. Ini menunjukkan dimensi ajaib diketahui dari Quran. It proves that the Quran is intended by God to have hidden numerical messages that can only be deciphered through proper numerical analysis of the Quran. Ini membuktikan bahwa Al-Qur'an dimaksudkan oleh Allah untuk memiliki pesan numerik tersembunyi yang hanya dapat diuraikan melalui analisis numerik yang tepat dari Quran. So, in addition to the outer, apparent meaning of the words and verses of the Quran, there is an inner, hidden meaning. Jadi, selain makna, luar tampak dari kata-kata dan ayat-ayat Quran, ada makna, batin tersembunyi. That is why even if you are not too interested in the End Times, you may still find the book amazing Itulah sebabnya bahkan jika Anda tidak terlalu tertarik pada Akhir Zaman, Anda mungkin masih menemukan buku itu menakjubkan
The book consists of more than 1600 pages, divided into 4 Parts (Volumes) which are available as 4 downloadable files, based on paid subscription . Buku ini terdiri dari lebih dari 1600 halaman, dibagi menjadi 4 Bagian (Volume) yang tersedia sebagai download 4 file, berdasarkan langganan berbayar. The Subscription Fee is based on the period of subscription you choose. Biaya Berlangganan didasarkan pada jangka waktu berlangganan yang Anda pilih.
 
You may think it is haram (forbidden) to make predictions about the End Times, based on the following verse : Anda mungkin berpikir itu adalah haram (dilarang) untuk membuat prediksi tentang Akhir Zaman, berdasarkan ayat berikut:
People ask you about the Hour , say: “ The Knowledge of it (when it will occur) is with (retained by) Allah. Orang-orang bertanya kepadamu tentang kiamat, berkata: "Pengetahuan tentang itu (kapan akan terjadi) adalah dengan (ditahan oleh) Allah. How would you know? Perhaps the Hour will be soon.” (verse 63 of Sura 33) . Bagaimana Anda tahu Mungkin kiamat akan segera.? "(Ayat 63 Sura 33).
On the following page, we explain how this verse contains several numerical clues that tell us about the date of the beginning of the End Times: www.EndClub.org/are_predictions_haram.htm Pada halaman berikut, kami menjelaskan bagaimana ayat ini berisi petunjuk numerik beberapa yang memberitahu kita tentang tanggal awal Akhir Zaman: www.EndClub.org / are_predictions_haram.htm
To learn more about the book & how to pay the Subscription Fee, visit the following site: www.EndClub.org Untuk mempelajari lebih lanjut tentang buku & bagaimana untuk membayar Biaya Berlangganan, kunjungi situs berikut: www.EndClub.org
Start spreading the news ! Mulai menyebarkan berita!
Tell all people you know about this Book or send them emails ! Beritahu semua orang yang Anda kenal tentang Buku ini atau kirim email!
2. 2. Unique Characteristics of Number 19 in Arithmetic Karakteristik unik Nomor 19 di Aritmatika
The number 19, in the way it is written, consists of the smallest one-digit number which is 1 and the largest one-digit number which is 9 . Angka 19, dengan cara yang ada tertulis terdiri dari nomor satu digit terkecil yang adalah 1 dan nomor satu digit terbesar yang adalah 9. So the number 19 is the smallest number that represents all numbers. Jadi angka 19 adalah angka terkecil yang mewakili semua nomor. Number 19 is one of the Prime Numbers which means it can only be divided, without creating fractions, by number 1 and by itself. Nomor 19 adalah salah satu Nomor Perdana yang berarti hanya dapat dibagi, tanpa membuat pecahan, dengan nomor 1 dan dengan sendirinya. The number 19 is the smallest number, aside from 1, that has the following characteristic: Angka 19 adalah angka terkecil, selain dari 1, yang memiliki karakteristik berikut:
19 x 1 = 19 The sum of the digits in this number: 1 + 9 = 10 ; The sum of the digits of 10 is: 1 + 0 = 1 19 x 1 = 19 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 9 = 10; Jumlah dari angka 10 adalah: 1 + 0 = 1
19 x 2 = 38 The sum of the digits in this number: 3 + 8 = 11 ; The sum of the digits of 11 is: 1 + 1 = 2 19 x 2 = 38 Jumlah dari angka di nomor ini: 3 + 8 = 11; Jumlah dari digit 11 adalah: 1 + 1 = 2
19 x 3 = 57 The sum of the digits in this number: 5 + 7 = 12 ; The sum of the digits of 12 is: 1 + 2 = 3 19 x 3 = 57 Jumlah dari angka di nomor ini: 5 + 7 = 12; Jumlah dari digit 12 adalah: 1 + 2 = 3
19 x 4 = 76 The sum of the digits in this number: 7 + 6 = 13 ; The sum of the digits of 13 is: 1 + 3 = 4 19 x 4 = 76 Jumlah dari angka di nomor ini: 7 + 6 = 13; Jumlah dari digit 13 adalah: 1 + 3 = 4
19 x 5 = 95 The sum of the digits in this number: 9 + 5 = 14 ; The sum of the digits of 14 is: 1 + 4 = 5 19 x 5 = 95 Jumlah dari angka di nomor ini: 9 + 5 = 14; Jumlah dari digit 14 adalah: 1 + 4 = 5
19 x 6 = 114 The sum of the digits in this number: 1 + 1 + 4 = 6 19 x 6 = 114 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 1 + 4 = 6
19 x 7 = 133 The sum of the digits in this number: 1 + 3 + 3 = 7 19 x 7 = 133 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 3 + 3 = 7
19 x 8 = 152 The sum of the digits in this number: 1+ 5 + 2 = 8 19 x 8 = 152 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 5 + 2 = 8
19 x 9 = 171 The sum of the digits in this number: 1+ 7 + 1 = 9 19 x 9 = 171 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 7 + 1 = 9
19 x 10 = 190 The sum of the digits in this number: 1+ 9 + 0 = 10 ; The sum of the digits of 10 is: 1 + 0 = 1 19 x 10 = 190 Jumlah dari angka di nomor ini: 1 + 9 + 0 = 10; Jumlah dari angka 10 adalah: 1 + 0 = 1
19 x 11 = 209 The sum of the digits in this number: 2+ 0 + 9 = 11 ; The sum of the digits of 11 is: 1 + 1 = 2 19 x 11 = 209 Jumlah dari angka di nomor ini: 2 + 0 + 9 = 11; Jumlah dari digit 11 adalah: 1 + 1 = 2
So, we start with 1 and end up in 9, and with higher multipliers, we return to 1 and end up in 9 and so on, in an endless cycle. Jadi, kita mulai dengan 1 dan berakhir di 9, dan dengan multiplier yang lebih tinggi, kita kembali ke 1 dan berakhir di 9 dan seterusnya, dalam siklus tanpa akhir. This characteristic of number 19 can summarized as follows: When you multiply 19 with any number (we refer to this number as Multiplier), the sum of the digits of the result of such multiplication will be equal to the Multiplier . Karakteristik dari nomor 19 dapat diringkas sebagai berikut: Ketika Anda kalikan dengan 19 nomor apa saja (kita sebut nomor ini sebagai Multiplier), jumlah dari digit hasil perkalian tersebut akan sama dengan Pengganda.
3. 3. Examples of the usage of Number 19 in the coding of the Quran (Koran) Contoh penggunaan Nomor 19 di coding dari Quran (Al Qur'an)
The following are just few examples of how the number 19 is used in the Quran: Berikut ini hanya beberapa contoh tentang bagaimana angka 19 digunakan dalam Quran:
1. 1. The first revealed verses in the Quran are the first five verses of Chapter 96 (Sura Al-Alaq). Ayat-ayat pertama terungkap dalam Quran adalah lima ayat pertama dari Bab 96 (Surah Al-Alaq).
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَق اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَم عَلَّمَ الْإِنسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ اقرأ باسم ربك الذي خلق خلق الإنسان من علق اقرأ وربك الأكرم الذي علم بالقلم علم الإنسان ما لم يعلم
"Read (or recite) in the Name of Allah Who has created (everything). He created the human from a something clinging (to the mother's womb). Read and your Lord is the Most Generous, Who taught by the pen, Who (besides that) taught the human (all) what he did not know." (Quran, Al-Alaq, 96: 1-5) "Baca (atau membaca) dalam nama Allah yang telah menciptakan (segala sesuatu) Dia menciptakan manusia dari sesuatu yang menempel (untuk rahim ibu).. Baca dan Tuhanmu Maha Pemurah, Yang mengajar dengan pena, Siapa ( selain itu) mengajarkan manusia (semua) apa dia tidak tahu "(Qur'an, Al-Alaq, 96: 1-5).
The total number of words in these verses is 19. Jumlah kata dalam ayat-ayat ini adalah 19. Furthermore, since the Quran consists of 114 Chapters, Chapter 96 is the 19th Chapter from the end of the Quran. Selain itu, karena Quran terdiri dari 114 Bab, Bab 96 adalah Bab ke-19 dari akhir Quran.
2. 2. The number of letters in بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ( In the name of Allah the most Compassionate, most Merciful ) which appears in the beginning of most chapters of the Quran is 19. Jumlah huruf dalam بسم الله الرحمن الرحيم (Dalam nama Allah yang paling Pengasih, Maha Penyayang paling) yang muncul di awal bab sebagian besar Quran adalah 19.
a. اسْمِ (Isim) is repeated 19 times in Quran sebuah اسم. (isim) diulang 19 kali dalam Quran
b. اللَّهِ (Allah) is repeated 2698 ( = 19 x 142) times in the Quran. b. الله (Allah) diulang 2698 (= 19 x 142) kali dalam Quran.
c. رَّحْمَنِ (Rahman) is repeated 57 ( = 19 x 3) times in the Quran. c. رحمن (Rahman) diulang 57 (= 19 x 3) kali dalam Quran.
d. رَّحِيم (Rahim) is repeated 114 ( = 19 x 6) times in the Quran. d. رحيم (Rahim) diulang 114 (= 19 x 6) kali dalam Quran.
So, the root words that make up بِسْم اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ Jadi, kata-kata akar yang membentuk بسم الله الرحمن الرحيم are repeated: 19 + 2698 + 57 + 114 = 2888 times in the Quran. diulang: 19 + 2698 + 57 + 114 = 2888 kali dalam Quran. It is worth noting that 2888 is equal to 19 x 152. Perlu dicatat bahwa 2888 adalah sama dengan 19 x 152.
4 . 4. Suspicion of Numbers, Particularly Number 19 Dugaan Bilangan, Khususnya Nomor 19
In the 19 th Century, a sect appeared in Iran called the Babists (later became known as Bahais). Pada abad ke-19, sekte muncul di Iran disebut Babists (kemudian dikenal sebagai Bahai). The first to follow the leader, Al-Bab (meaning 'The Door'), were a group of eighteen, making the total number 19. Yang pertama untuk mengikuti pemimpin, Al-Bab (berarti 'Pintu'), adalah sekelompok delapan belas, sehingga jumlah total 19. After Al-Bab was murdered, Babism became known as Bahaism. Setelah Al-Bab dibunuh, Babism dikenal sebagai Bahaism. One of its tenets was the sanctification of the number 19 and in fact, they divided the year into 19 months, made a month 19 days and devoted the remaining days of the year to acts of charity, as they perceive them. Salah satu prinsip nya adalah pengudusan angka 19 dan pada kenyataannya, mereka tahun dibagi menjadi 19 bulan, membuat 19 hari dalam sebulan dan mengabdikan sisa hari tahun ini untuk kebaikan, karena mereka melihat mereka. As Bahaism was considered a sect that was outside Islam, we find that many Muslim scholars have taken a hesitant and suspicious attitude towards the issue of number 19. Sebagai Bahaism dianggap sebagai sekte yang berada di luar Islam, kita menemukan bahwa para sarjana Muslim telah mengambil sikap ragu-ragu dan curiga terhadap isu nomor 19. There are no reasonable grounds for this attitude. Tidak ada alasan yang kuat untuk sikap ini. We will find that there is a logic to the matter that is related to the configuration of letters and words, and our stand should not be a reaction to the illusions of certain people, especially when the Holy Quran has set this number as a trial for the Unbelievers. Kita akan menemukan bahwa ada logika untuk hal yang berhubungan dengan konfigurasi huruf dan kata, dan stand kami seharusnya tidak menjadi reaksi terhadap ilusi orang-orang tertentu, terutama ketika Al-Qur'an telah menetapkan nomor ini sebagai percobaan untuk orang-orang kafir.
However, in the late 1970's when Rashad Khalifa, an Egyptian living in the United States, published research on the number 19 in the Quran. Namun, di tahun 1970-an ketika Rashad Khalifa, yang tinggal Mesir di Amerika Serikat, diterbitkan penelitian tentang angka 19 dalam Quran. Initially, people received the research favorably, not knowing that it was contrived (there are also rumors that he was a Bahai, with a hidden agenda). Awalnya, orang menerima penelitian tersebut dan mendukungnya, tidak tahu bahwa itu dibikin (ada juga rumor bahwa dia adalah Bahai, dengan agenda tersembunyi). Following this, it did not take long before Khalifa proceeded to claim Prophethood based on the number 19, his claim coinciding with our discovery that he had faked his research. Setelah ini, tidak butuh waktu lama sebelum Khalifa melanjutkan untuk mengklaim kenabian berdasarkan angka 19, klaimnya bertepatan dengan penemuan kami bahwa dia telah memalsukan penelitiannya. The reader will find details about the issue in our book, 'The Miracle of the Number 19 in the Holy Quran – Premises Awaiting Outcomes' . Pembaca akan menemukan rincian tentang masalah ini dalam buku kami, "Keajaiban Nomor 19 di dalam Alquran - Menunggu Hasil Aktiva.
The contrived research of Rashad Khalifa and his claim to prophethood has left a negative impact on the whole issue of numerical miracles, as if those who were impressed by the research realized later that they had been fooled and reacted accordingly. Penelitian dibikin dari Rashad Khalifa dan klaimnya kenabian telah meninggalkan dampak negatif pada seluruh masalah mukjizat numerik, seolah-olah mereka yang terkesan dengan penelitian menyadari kemudian bahwa mereka telah tertipu dan bereaksi sesuai. However, we must remember that the question has nothing to do with either Bahaism or with Rashad Khalifa. Namun, kita harus ingat bahwa pertanyaan tidak ada hubungannya dengan Bahaism baik atau dengan Rashad Khalifa. The Quran clearly states the specificity of this number and that it is a trial for the Unbeliever, and a matter of certainty for the People of the Book who look for truth, and a cause for the increase in the faith of Believers. Quran jelas menyatakan kekhususan nomor ini dan bahwa itu adalah percobaan untuk percaya, dan soal kepastian untuk Ahlul Kitab yang mencari kebenaran, dan penyebab untuk peningkatan iman orang percaya. It is remarkable that the case of this number 19 has not been considered at any age before as it is now. Sungguh luar biasa bahwa kasus ini nomor 19 belum dianggap pada usia sebelum seperti sekarang. It could thus be seen to be one of the prophecies of the Holy Quran that is now becoming apparent. Dengan demikian dapat dilihat sebagai salah satu nubuat Al-Qur'an yang sekarang menjadi jelas. It now seems that our understanding of this mysterious number will develop in a positive direction that will contribute to the achievement of certainty and the increase in faith, as predicted, in an age when people have raised doubts and demanded more evidence and more proof. Sekarang tampaknya bahwa pemahaman kita tentang nomor misterius ini akan mengembangkan ke arah yang positif yang akan memberikan kontribusi terhadap pencapaian kepastian dan peningkatan iman, seperti yang diperkirakan, di zaman ketika orang telah mengangkat keraguan dan menuntut lebih banyak bukti dan bukti lagi.
There is no need for a negative attitude towards the issue of numerical miracles, though verification is a necessity. Tidak ada kebutuhan untuk sikap negatif terhadap masalah mukjizat numerik, meskipun verifikasi adalah sebuah kebutuhan. At the moment, we can verify any fact – this is what we have done in our research – and it is possible to judge the significance of any proposition. Saat ini, kita dapat memverifikasi fakta apapun - ini adalah apa yang telah kita lakukan dalam penelitian kami - dan adalah mungkin untuk menilai pentingnya proposisi apapun. A negative attitude may close off a major aspect of the Quranic miracle, which may have a positive impact on the level of faith and on the level of Quran-related studies and on the level of refuting doubts raised about the Quran, its purity and inimitability. Sikap negatif dapat menutup aspek utama dari keajaiban Quran, yang mungkin memiliki dampak positif pada tingkat iman dan pada tingkat Quran yang berhubungan dengan studi dan pada tingkat menyangkal keraguan mengangkat tentang Quran, kemurnian dan ditiru . As to Bahaism, its falsehood is obvious, its perversity is clear and the number 19 will not help them in promoting their ideology. Adapun Bahaism, kebohongan adalah jelas, kesesatan adalah jelas dan angka 19 tidak akan membantu mereka dalam mempromosikan ideologi mereka. In fact, the number 19 will be their weakest point, because this number actually testifies to the truth of the Islamic message which they stand against, thus becoming their fitna (trial). Bahkan, angka 19 akan menjadi titik paling lemah, karena nomor ini benar-benar membuktikan kebenaran dari pesan Islam yang mereka melawan, sehingga menjadi fitnah mereka (percobaan). We are living in a time of the resurgence of certitude that is paradoxically coming from the center of fitna . Kita hidup dalam masa kebangkitan kepastian yang paradoks datang dari pusat fitnah. This resurgence, in-sha-Allah, includes the signs of this miracle that we have researched, signs that testify to the purity of the Holy Quran from distortion and alteration, consolidating certainty and increasing faith. Ini kebangkitan, di-sha-Allah, termasuk tanda-tanda mujizat ini bahwa kita telah diteliti, tanda-tanda bahwa bersaksi kepada kemurnian Al-Qur'an dari distorsi dan alterasi, kepastian konsolidasi dan meningkatkan iman. What we can see of this question gives a promise of universal blessing. Apa yang dapat kita lihat dari pertanyaan ini memberikan janji berkat universal.
5. 5. Number Nineteen as mentioned in Sembilan belas jumlah sebagaimana dimaksud dalam   Surat Al-Muddathir of the Quran Surat Al-Muddathir dari Quran
T he first verse of the Holy Quran to be revealed to the Prophet Muhammad صلى الله عليه وسلم T dia ayat pertama dari Al-Qur'an yang akan diwahyukan kepada Nabi Muhammad صلى الله عليه وسلم in his Prophethood stage was: اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ “Recite! dalam tahap kenabiannya adalah: اقرأ باسم ربك الذي خلق "Bacalah! In the name of thy Lord the Creator , who created mankind from a clot of blood…” (Al-'Alaq, 96:1). However, the first revelation in the Prophet Muhammad's mission or apostolic phase was: يَا أَيُّهَا الْمُدَّثِّرُ “O , thou wrapped up in a mantle…” ( Al-Muddathir 74:1 ). In other words, the revelation of Sura 96 to Muhammad صلى الله عليه وسلم Dalam nama Tuhanmu Pencipta, yang menciptakan manusia dari segumpal darah ... ". (Al-'Alaq, 96:1) Namun, wahyu pertama dalam misi Nabi Muhammad atau fase apostolik adalah: يا أيها المدثر" O , engkau terbungkus dalam mantel ... "(Al-Muddathir 74:1). Dengan kata lain, wahyu Sura 96 kepada Muhammad صلى الله عليه وسلم made him a Prophet. membuatnya nabi. Whereas, when he received Sura 74, he was asked therein to deliver a message to mankind and thus he Padahal, ketika ia menerima Sura 74, ia diminta dalamnya untuk menyampaikan pesan kepada umat manusia dan dengan demikian ia became a Messenger, or Apostle, in addition to being a prophet. menjadi Messenger, atau Rasul, selain menjadi nabi.
What concerns us in this context is Surat Al-Muddathir, which is the first revelation of Apostlehood, rather than Prophethood. Apa yang menjadi perhatian kita dalam konteks ini adalah Surat Al-Muddathir, yang merupakan wahyu pertama Apostlehood, bukan kenabian.
In Surat Al-Muddathir (Chapter 74) says in verse 1-31: Dalam Surat Al-Muddathir (Bab 74) mengatakan dalam ayat 1-31:
*يا أيها المدثر * قم فأنذر * وربك فكبر * وثيابك فطهر * والرجز فاهجر * ولا تمنن تستكثر * ولربك فاصبر * * يا أيها المدثر * قم فأنذر * وربك فكبر * وثيابك فطهر * والرجز فاهجر * ولا تمنن تستكثر * ولربك فاصبر *

فإذا نقر في الناقور * فذلك يومئذ يوم عسير * على الكافرين غير يسير * ذرني ومن خلقت وحيدا * وجعلت له مالا ممدودا * وبنين شهودا * فإذا نقر في الناقور * فذلك يومئذ يوم عسير * على الكافرين غير يسير * ذرني ومن خلقت وحيدا * وجعلت له مالا ممدودا * وبنين شهودا *

ومهدت له تمهيدا * ثم يطمع أن أزيد * كلا إنه كان لآياتنا عنيدا * سأرهقه صعودا * إنه فكر وقدر * ومهدت له تمهيدا * ثم يطمع أن أزيد * كلا إنه كان لآياتنا عنيدا * سأرهقه صعودا * إنه فكر وقدر *

فقتل كيف قدر * ثم قتل كيف قدر * ثم نظر * ثم عبس وبسر * ثم أدبر واستكبر * فقال إن هذا إلا سحر يؤثر * إن هذا إلا قول البشر * سأصليه سقر * وما أدراك ما سقر * لا تبقي ولا تذر * فقتل كيف قدر * ثم قتل كيف قدر * ثم نظر * ثم عبس وبسر * ثم أدبر واستكبر * فقال إن هذا إلا سحر يؤثر * إن هذا إلا قول البشر * سأصليه سقر * وما أدراك ما سقر * لا تبقي ولا تذر *

لواحة للبشر * عليها تسعة عشر * وما جعلنا أصحاب النار إلا ملائكة * وما جعلنا عدتهم إلا فتنة للذين كفروا ليستيقن الذين أوتوا الكتاب ويزداد الذين آمنوا إيمانا ولا يرتاب الذين أوتوا الكتاب والمؤمنون وليقول الذين في قلوبهم مرض والكافرون ماذا أراد الله بهذا مثلا كذلك يضل الله من يشاء ويهدي من يشاء لواحة للبشر * عليها تسعة عشر * وما جعلنا أصحاب النار إلا ملائكة * وما جعلنا عدتهم إلا فتنة للذين كفروا ليستيقن الذين أوتوا الكتاب ويزداد الذين آمنوا إيمانا ولا يرتاب الذين أوتوا الكتاب والمؤمنون وليقول الذين في قلوبهم مرض والكافرون ماذا أراد الله بهذا مثلا كذلك يضل الله من يشاء ويهدي من يشاء  
" O thou wrapped up (in the mantle)! Arise and deliver thy warning! And thy Lord do thou magnify! And thy garments keep free from stain! And all abomination shun! Nor expect, in giving, any increase (for thyself)! But, for thy Lord's (Cause), be patient and constant! Finally, when the Trumpet is sounded, That will be- that Day - a Day of Distress,- Far from easy for those without Faith. Leave Me alone, (to deal) with the (creature) whom I created (bare and) alone! To whom I granted resources in abundance, And sons to be by his side! To whom I made (life) smooth and comfortable! Yet is he greedy-that I should add (yet more); By no means! For to Our Signs he has been refractory! Soon will I visit him with a mount of calamities! For he thought and he plotted; And woe to him! How he plotted! Yea, Woe to him; How he plotted! Then he looked round; Then he frowned and he scowled; Then he turned back and was haughty; Then said he: "This is nothing but magic, derived from of old; "This is nothing but the word of a mortal!" "Hai orang dibungkus (dalam mantel) Bangunlah dan berilah peringatan Dan Tuhanmu! Jangan! Engkau memperbesar Mu Dan pakaian tetap bebas dari noda!! Dan semua kekejian menghindari! Juga mengharapkan, dalam memberi, setiap peningkatan (untuk dirimu sendiri)! Tapi, bagi-Mu Tuhan (Penyebab), bersabarlah dan konstan Akhirnya, ketika sangkakala dibunyikan, itu akan menjadi-bahwa Hari - Hari dari Distress, -. Jauh dari mudah bagi orang-orang kafir Tinggalkan Aku seorang diri, (untuk menangani ) dengan (makhluk) yang saya buat (telanjang dan) saja! Kepada siapa saya diberikan sumber daya yang melimpah, dan anak menjadi sisinya! Kepada siapa saya membuat (kehidupan) halus dan nyaman Namun ini! dia serakah-bahwa aku harus tambahkan (namun lebih);! Dengan tidak Karena kepada ayat-ayat Kami ia telah tahan api Segera akan saya mengunjunginya dengan gunung bencana Tetapi pikirnya dan ia diplot;! Dan celakalah dia Bagaimana dia diplot Ya, Celakalah! dia; Bagaimana dia diplot Lalu ia melihat ke sekeliling, kemudian mengerutkan kening dan dia cemberut; Lalu ia berbalik dan angkuh; Lalu katanya: "Ini tidak lain hanyalah sihir, berasal dari dari tua," Ini tidak lain adalah firman seorang manusia! " Soon will I cast him into Hell-Fire! Segera Aku melemparkan dia ke neraka! And what will explain to thee what Hell-Fire is? Dan apa yang akan Tahukah kamu apakah neraka itu? Naught doth it permit to endure, and naught doth it leave alone! Sia-sia Maha itu memungkinkan untuk bertahan, dan sia-sia Maha itu biarkan saja! Darkening and changing the colour of man! Gelap dan mengubah warna manusia! Over it are Nineteen. Lebih dari itu adalah sembilan belas. And We have set none but angels as Guardians of the Fire; and We have fixed their number only as a trial for Unbelievers,- in order that the People of the Book may arrive at certainty, and the Believers may increase in Faith,- and that no doubts may be left for the People of the Book and the Believers, and that those in whose hearts is a disease and the Unbelievers may say, "What symbol doth Allah intend by this?" Dan Kami telah menetapkan tidak ada tetapi malaikat sebagai Penjaga neraka, dan Kami telah tetap jumlah mereka hanya sebagai percobaan untuk orang-orang kafir, - agar Ahli Kitab mungkin tiba di kepastian, dan orang-orang mukmin dapat meningkatkan dalam Iman, - dan bahwa tidak ada keraguan dapat dibiarkan bagi Masyarakat Kitab dan orang-orang mukmin, dan bahwa mereka yang hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir berkata, "Apa simbol Allah Maha berniat dengan ini?" Thus doth Allah leave to stray whom He pleaseth, and guide whom He pleaseth: and none can know the forces (soldiers) of thy Lord, except He and this is no other than a warning to mankind. " ( 74 : 1-31) Demikianlah Allah meninggalkan menyimpang yang Dia kehendaki, dan membimbing siapa yang Dia kehendaki: dan tidak dapat mengetahui pasukan (tentara) dari Tuhanmu, kecuali Dia dan ini tidak lain adalah peringatan bagi umat manusia "(74: 1-31).
Because the Sura was not revealed in its entirety on one single occasion (but rather gradually), it records the first moments, and the ensuing attempts of unbelievers to refute, oppose, resist and nullify the truth of the Quran. Karena Sura tidak mengungkapkan secara keseluruhan pada suatu kesempatan tunggal (melainkan secara bertahap), merekam saat-saat pertama, dan upaya berikutnya dari orang-orang kafir untuk membantah, menentang, melawan dan meniadakan kebenaran Quran. The Sura discusses the failure of the Idolaters in this respect, a failure that reduced them to defiance and antagonism. Sura membahas kegagalan orang musyrik dalam hal ini, kegagalan yang mengurangi mereka untuk menantang dan antagonisme. In this, they were like: (a) all arrogant individuals, (b) Dalam hal ini, mereka seperti: (a) semua individu arogan, (b) all those whose worldly desires and self-interest overtake their minds and hearts, and (c) all those who are so accustomed to the status quo, despite all its negative aspects, that they detest any change, even a change that may bring with it blessing and goodness. semua orang yang duniawi keinginan dan kepentingan pribadi menyusul pikiran dan hati mereka, dan (c) semua orang yang begitu terbiasa dengan status quo, meskipun semua aspek negatifnya, bahwa mereka membenci perubahan, bahkan perubahan yang dapat membawa dengan itu berkat dan kebaikan.
Because of this tendency in people, there has to be a shock; a threat that will break down the barriers and throw aside the veils people hide behind. Karena itu kecenderungan pada orang, harus ada kejutan, sebuah ancaman yang akan menghancurkan rintangan dan melemparkan mengesampingkan orang bersembunyi di balik cadar. There has to be a sense of danger in order to mobilize energies to revolt against customs, traditions and norms. Harus ada rasa bahaya untuk memobilisasi energi untuk memberontak terhadap kebiasaan, tradisi dan norma. Hence , there is the threat of سَقَرَ Karena itu, ada ancaman سقر Saqar (Hell-Fire) in Sura Al-Muddathir which says : لَا تُبْقِي وَلَا تَذَرُ It leaves and spares no one and nothing Saqar (neraka) di Sura Al-Muddathir yang mengatakan: لا تبقي ولا تذر "Ini daun dan suku cadang tidak ada orang dan tidak ada"

(74:28). (74:28).
The next verse says: لَوَّاحَةٌ لِّلْبَشَرِ “Darkening and changing the color of humans” (74:29). Hell-Fire burns and changes all the features of transient beauty that lure those people who are oblivious of the illusory nature of this transient present life. Ayat berikutnya mengatakan:. لواحة للبشر "Penggelapan dan mengubah warna manusia" (74:29) neraka luka bakar dan perubahan semua fitur keindahan sementara yang memikat orang-orang yang tidak menyadari sifat ilusif dari kehidupan saat ini sementara . The Quran then proceeds with: عَلَيْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ “Above it are nineteen ” (74:30). Here, this verse seems to indicate that Hell-Fire is watched over by nineteen angels. It is possible that there are nineteen of these noble creatures or nineteen types or categories. Quran kemudian mulai dengan:. عليها تسعة عشر "Di atasnya adalah sembilan belas" (74:30) Di sini, ayat ini tampaknya menunjukkan bahwa neraka ini diawasi oleh sembilan belas malaikat Ada kemungkinan bahwa ada sembilan belas dari makhluk-makhluk mulia. atau sembilan belas jenis atau kategori. We do not know for sure ! Kita tidak tahu pasti!
In his book Fi Zhilal Al-Quran (' In the Shades of the Quran' ), Sayyed Qutub surmises: “Why there are nineteen – whatever this number signifies – is a matter known only to Allah who harmonized all existence and creates in proportion and measure.” Though ultimately, we agree with this, regarding the significance of the mentioning of number 19 in verse 74:30, we ponder: (a) whether the number here is to be considered as one of those verses in the Quran that is beyond our comprehension because it relate to the metaphysical world, or (b) whether it is rather meant to be by God as a spark or hint that triggers the human mind and guides it to decode the many secrets and mysteries in the Quran. Dalam bukunya Fi Zhilal Al-Quran ('Dalam Nuansa Quran'), menduga Qutub Sayyid: "Mengapa ada sembilan belas - apa pun nomor ini menandakan - adalah masalah yang hanya diketahui Allah yang harmonis semua eksistensi dan menciptakan dalam proporsi dan . ukuran "Meskipun pada akhirnya, kami setuju dengan ini, tentang pentingnya penyebutan angka 19 dalam ayat 74:30, kita merenungkan: (a) apakah jumlah di sini adalah untuk dipertimbangkan sebagai salah satu ayat-ayat dalam Quran yang luar pemahaman kita karena berhubungan dengan dunia metafisik, atau (b) apakah itu bukan dimaksudkan untuk menjadi oleh Allah sebagai percikan atau petunjuk yang memicu pikiran manusia dan menuntun ke decode banyak rahasia dan misteri dalam Quran.
However, we believe in the rule that we should try to understand utterances, not disregard them, and we believe that the key to unlocking many of these mysteries is to be found in the verse: “Above it are nineteen. Namun, kami percaya pada aturan bahwa kita harus mencoba untuk memahami ucapan-ucapan, bukan mengabaikan mereka, dan kami percaya bahwa kunci untuk membuka banyak misteri ini dapat ditemukan dalam ayat: "Di atas itu adalah sembilan belas. And We have set none but angels as guardians of the Hell-Fire; and We have made their number only as a trial for Unbelievers…” (74: 30-31) Dan Kami telah menetapkan tidak ada tetapi malaikat sebagai penjaga Api Neraka, dan Kami telah membuat jumlah mereka hanya sebagai percobaan untuk orang-orang kafir ... "(74: 30-31)
The Quran thus provides some details about this mysterious number in verse 31: وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا Quran demikian memberikan beberapa rincian tentang nomor misterius di ayat 31: وما جعلنا عدتهم إلا فتنة للذين كفروا “We have made their number only as a trial for Unbelievers…” (74:31). "Kami telah membuat jumlah mereka hanya sebagai percobaan untuk orang-orang kafir ..." (74:31). We do not want to explore the meanings of the Arabic word جَعَلْنَا Jaal (we have made), but we simply find that the verse states that this number is a trial for the Unbelievers. Kami tidak ingin mencari arti dari kata Arab جعلنا Jaal (yang telah kita buat), tetapi kita hanya menemukan bahwa negara-negara ayat bahwa jumlah ini adalah percobaan untuk orang-orang kafir. If we refer to the meaning of the Arabic word فِتْنَةً fitna (trial), we find that its root means to expose gold ore to fire, in order to separate the gold from the impurities by smelting. Jika kita mengacu pada arti kata فتنة Arab fitnah (trial), kita menemukan bahwa akarnya berarti untuk mengekspos bijih emas untuk kebakaran, untuk memisahkan emas dari kotoran dengan peleburan. Thus, the فِتْنَةً fitna (trial) intends to extract the usable from the useless. Dengan demikian, fitnah فتنة (trial) bermaksud untuk mengekstrak dapat digunakan dari tidak berguna. The target group, then, is the group of Unbelievers. Kelompok sasaran, kemudian, adalah kelompok orang kafir. Number 19, as stated in the Holy Quran, can thus be seen as a “sorter”, separating the righteous people from the wicked ones. Nomor 19, sebagaimana dinyatakan dalam Al-Qur'an, sehingga dapat dilihat sebagai "tukang sortir", memisahkan orang benar dari yang jahat.  
Some interpreters hold the view that stating the number 19 in the verse is there merely to tempt the idolaters of Quraish into making the issue an object of inquiry and ridicule. Beberapa penafsir memiliki pandangan yang menyatakan angka 19 di ayat itu ada hanya untuk menggoda orang-orang musyrik Quraisy untuk membuat masalah ini objek penyelidikan dan ejekan. However, this opinion views the word فِتْنَةً Namun, pendapat ini memandang فتنة kata

fitna only in a negative light, seeing it as a source of no good. fitnah hanya dalam cahaya yang negatif, melihatnya sebagai sumber tidak baik. However, fitna has other shades of meaning that depend on the true nature of the one who is exposed to it, what Allah knows about them, and what Allah wills. Namun, fitnah memiliki nuansa lain dari makna yang bergantung pada sifat sebenarnya dari orang yang terkena itu, apa yang Allah tahu tentang mereka, dan apa yang Allah kehendaki. Thus, Allah leads astray whom He pleases and guides whom He pleases, as we find in verse 155 of Surat 7 ('Al-A'raaf'), where Allah says through the words of Musa (Moses): إِنْ هِيَ إِلاَّ فِتْنَتُكَ تُضِلُّ بِهَا مَن تَشَاءُ وَتَهْدِي مَن تَشَاءُ أَنتَ وَلِيُّنَا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنتَ خَيْرُ الْغَافِرِينَ “...This is no more than a trial. Dengan demikian, Allah menyesatkan siapa yang Dia kehendaki dan panduan siapapun yang Dia kehendaki, seperti yang kita temukan dalam ayat 155 dari Surat 7 (Al-A'raaf '), di mana Allah berkata melalui kata-kata Musa (Musa): إن هي إلا فتنتك تضل بها من تشاء وتهدي من تشاء أنت ولينا فاغفر لنا وارحمنا وأنت خير الغافرين "... Ini tidak lebih dari pengadilan. By it, We cause to go astray whoever We please (choose) and We guide (to the right path) whoever We please (choose) ..." (7:155) Dengan itu, Kami menyebabkan tersesat siapapun Kami mohon (pilih) dan Kami panduan (ke jalan yang benar) barangsiapa Kami mohon (pilih) ... "(7:155)
Let us examine verse 31 of Al-Muddathir (Chapter 74): Mari kita periksa ayat 31 Al-Muddathir (Bab 74):
وَمَا جَعَلْنَا أَصْحَابَ النَّارِ إِلَّا مَلَائِكَةً وَمَا جَعَلْنَا عِدَّتَهُمْ إِلَّا فِتْنَةً لِّلَّذِينَ كَفَرُوا لِيَسْتَيْقِنَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَيَزْدَادَ الَّذِينَ آمَنُوا إِيْمَانًا وَلَا يَرْتَابَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ وَالْمُؤْمِنُونَ وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا كَذَلِكَ يُضِلُّ اللَّهُ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي مَن يَشَاءُ وَمَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَر ِ And We have appointed only angels as guards of Hell-Fire. And We have made their number only as a trial for Unbelievers – in order that the People of the Book may arrive to certainty , and the Believers may increase in faith – and that no doubts may be left for the People of the Book and the Believers , and that those in whose hearts is a disease and the Unbelievers may say What doth Allah intend by this mathal (example) ?. Thus doth Allah leave to stray whom He pleaseth, and guide whom He pleaseth: and none can know the forces of thy Lord, except He and this is no other than a warning to mankind ” (74:31) وما جعلنا أصحاب النار إلا ملائكة وما جعلنا عدتهم إلا فتنة للذين كفروا ليستيقن الذين أوتوا الكتاب ويزداد الذين آمنوا إيمانا ولا يرتاب الذين أوتوا الكتاب والمؤمنون وليقول الذين في قلوبهم مرض والكافرون ماذا أراد الله بهذا مثلا كذلك يضل الله من يشاء ويهدي من يشاء وما يعلم جنود ربك إلا هو وما هي إلا ذكرى للبشر "Dan Kami telah menunjuk malaikat hanya sebagai penjaga dari neraka Dan Kami telah membuat jumlah mereka hanya sebagai percobaan untuk orang-orang kafir -. agar Ahli Kitab mungkin tiba untuk kepastian, dan Orang percaya dapat meningkatkan dalam iman - dan bahwa tidak ada keraguan dapat dibiarkan bagi Masyarakat Kitab dan orang-orang mukmin, dan bahwa mereka yang hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir mungkin mengatakan Apa Maha Allah bermaksud oleh mathal (contoh) Dengan demikian?. Maha Allah meninggalkan menyimpang yang Dia kehendaki, dan membimbing siapa yang Dia kehendaki: dan tidak dapat mengetahui kekuatan Tuhanmu, kecuali Dia dan ini tidak lain adalah peringatan bagi umat manusia "(74:31)
Mustafa Khairi says in his work, Al-Muktataf min Uyoon Al-Tafasir ( 'Selections from the Leading Interpretations' ): Mustafa Khairi mengatakan dalam karyanya, Al-Muktataf min Uyoon Al-Tafasir ('Seleksi dari Interpretasi Terkemuka'):
“This number has become an instrument of temptation for Unbelievers in two ways: "Jumlah ini telah menjadi instrumen godaan untuk orang-orang kafir dalam dua cara:
1- They say mockingly: Why aren't there 20 (instead of just 19)? 1 - Mereka mengatakan mengejek: Mengapa tidak ada 20 (bukan hanya 19)? and, dan,
2- They say: How can only 19 be sufficient for punishing most of the creatures of the world from the beginning of creation to the Day of Resurrection? 2 - Mereka mengatakan: Bagaimana hanya 19 cukup untuk menghukum sebagian besar dari makhluk di dunia sejak awal penciptaan sampai hari kiamat?
The theme of these two questions is the denial of the omnipotence of God.” Tema kedua pertanyaan ini adalah penyangkalan terhadap kemahakuasaan Allah. "
It is obvious that such an argument relates to the Unbelievers whose mistaken approaches lead them to false conclusions. Jelas bahwa argumen seperti itu berhubungan dengan orang-orang kafir yang keliru pendekatan memimpin mereka ke kesimpulan palsu. But the question still remains: How can such a number divide the Unbelievers' camp in such a way that out of it can emerge some who end up believing in Allah and join the Believers' group? Tapi pertanyaannya tetap: Bagaimana bisa seperti nomor membagi 'kamp sedemikian rupa sehingga dari itu dapat muncul beberapa orang yang akhirnya percaya kepada Allah dan bergabung dengan orang-orang percaya orang-orang kafir kelompok?
So, how can this number, or this trial, be a cause for certainty among the People of the Book? Jadi, bagaimana nomor ini, atau sidang ini, menjadi penyebab kepastian di antara Ahli Kitab? Most interpreters say: “They will find what Allah has told us about the number of Hell-Fire guardians compatible with what they already believe.” But we do not know how this agreement on one fact can result in certainty for the People of the Book. Kebanyakan penafsir mengatakan: "Mereka akan menemukan apa yang Allah telah menjelaskan kepada kita tentang jumlah neraka wali kompatibel dengan apa yang mereka sudah percaya." Tapi kami tidak tahu bagaimana perjanjian ini pada satu fakta dapat menghasilkan kepastian bagi Ahli Kitab . We know that there are some agreements on various matters and that there are differences. Kita tahu bahwa ada beberapa kesepakatan mengenai berbagai hal dan bahwa ada perbedaan. What prevents us from explaining this agreement in the light of the above quotation? Apa yang mencegah kita dari menjelaskan perjanjian ini dalam terang kutipan di atas? And if agreement in this little fact can lead to certainty for the People of the Book and to the increase of faith in those who believe, how can you eradicate doubt in order “that no doubts may be left for the People of the Book and the Believers….” Is it logical or sensible to think that all these issues from the agreement of the fact that states that the Guardians of Hell-Fire are nineteen? Dan jika kesepakatan dalam fakta ini sedikit dapat menyebabkan kepastian bagi Ahli Kitab dan peningkatan iman dalam mereka yang percaya, bagaimana Anda bisa membasmi keraguan dalam rangka "bahwa tidak ada keraguan dapat dibiarkan untuk Ahli Kitab dan Orang percaya .... "Apakah itu logis atau masuk akal untuk berpikir bahwa semua masalah ini dari perjanjian fakta yang menyatakan bahwa Penjaga neraka adalah sembilan belas?
The verse continues: وَلِيَقُولَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْكَافِرُونَ مَاذَا أَرَادَ اللَّهُ بِهَذَا مَثَلًا “And that those in whose hearts is a disease and the Unbelievers may say What doth Allah intend by this mathal ?…” (74:31) Ayat ini melanjutkan: وليقول الذين في قلوبهم مرض والكافرون ماذا أراد الله بهذا مثلا "Dan bahwa mereka yang hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir mungkin mengatakan Apa Maha Allah bermaksud oleh mathal ...?" (74:31)
Regarding “What doth Allah intend by this مَثَلًا mathal (example)?”, some interpreters suggest that the number 19 is as strange as this "example" mentioned in this verse. Mengenai "Apa yang Allah Maha bermaksud oleh mathal مثلا (misalnya)?", Beberapa penafsir menyarankan bahwa angka 19 adalah sebagai aneh ini "contoh" yang disebutkan dalam ayat ini.
Other interpreters say that this مَثَلًا mathal (example) refers to the description of the Guardians of Hell-Fire rather than their number, ie what Allah means by describing the Guardians as 19. Penafsir lain mengatakan bahwa ini mathal مثلا (contoh) mengacu pada deskripsi Penjaga neraka bukan nomor mereka, yaitu apa yang Allah berarti dengan menggambarkan sebagai Wali 19. So how can this small number of Guardians of Hell-Fire be able to punish the wicked human beings and the Jinn (demons) who will be sent to Hell-Fire? Jadi bagaimana ini sejumlah kecil Penjaga neraka bisa menghukum manusia jahat dan jin (setan) yang akan dikirim ke neraka?
We say that if you ask a Christian or a Jew about to provide an evidence that proves the existence of the Creator or to address the notion of religion, heavenly revelation, the Unseen, or some metaphysical question, you find them producing evidence, arguments, and answers, more or less similar to what Muslims are likely to provide. Kami mengatakan bahwa jika Anda meminta seorang Kristen atau Yahudi akan memberikan bukti yang membuktikan keberadaan Sang Pencipta atau untuk mengirimkan gagasan agama, wahyu surgawi, yang gaib, atau beberapa pertanyaan metafisik, Anda menemukan mereka memproduksi bukti, argumen, dan jawaban, kurang lebih mirip dengan apa yang Muslim cenderung untuk menyediakan. While an atheist is likely to take a totally different approach in addressing such matters. Sementara seorang ateis cenderung mengambil pendekatan yang sama sekali berbeda dalam menyikapi hal tersebut. Muslims and the People of the Book do not argue about the existence of the Creator, but about His attributes, actions, laws and judgements. Muslim dan Ahli Kitab tidak membantah tentang adanya Sang Pencipta, tapi tentang atribut-Nya, tindakan, hukum dan penilaian. Atheists and hypocrites, on the other hand, deny the very idea of religion and make tangible material things the very beginning and the ultimate end. Ateis dan orang-orang munafik, di sisi lain, menyangkal gagasan tentang agama dan membuat hal-hal materi yang nyata awal dan akhir akhir.
Now, let us return to the words: “And that those in whose hearts is a disease and the Unbelievers may say 'What doth Allah intend by this mathal (example) ?'…” The mentioning of number 19 in connection with the threat of Sekarang, mari kita kembali ke kata-kata: "Dan bahwa mereka yang hatinya ada penyakit dan orang-orang kafir berkata 'Apa yang Allah Maha bermaksud oleh mathal (misalnya)?' ..." The penyebutan angka 19 dalam kaitannya dengan ancaman   سَقَر سقر

Saqar (Hell-Fire) for those who do bad deeds, and that it is guarded by nineteen may seem ambiguous. Saqar (neraka) bagi mereka yang melakukan perbuatan buruk, dan bahwa itu dijaga oleh sembilan belas mungkin tampak ambigu. If the Hell-Fire in the after-life is described as a burner or painful, we could understand how it feels like because we are familiar with fire in this life. Jika neraka dalam kehidupan setelah digambarkan sebagai pembakar atau menyakitkan, kita bisa memahami bagaimana rasanya karena kita kenal dengan api dalam hidup ini. What is the significance of mentioning “nineteen”? Apa arti penting dari menyebutkan "sembilan belas"? Is it a threat we cannot relate to or a challenge ? Apakah ini ancaman kita tidak dapat berhubungan dengan atau tantangan? Why does this Sura mention specifically "nineteen", not "twenty" or any other number? Mengapa Sura ini menyebutkan secara khusus "sembilan belas", bukan "dua puluh" atau nomor lain?
On this subject, Zamakhshari says in his book, Kashaaf ( 'Pathfinder' ): “The Believers see it as wisdom and abide by it due to their belief that acts of Allah are all good and wise, thus increasing their faith. Mengenai hal ini, Az-Zamakhsyari mengatakan dalam bukunya, Kashaaf ('Pathfinder'): "Orang-orang Percaya melihatnya sebagai kebijaksanaan dan mematuhi itu karena keyakinan mereka bahwa tindakan Allah semua baik dan bijaksana, sehingga meningkatkan iman mereka. While the Unbelievers deny it and doubt it, thus increasing their unbelief and aberration.” Whereas Ka'bi says: “ Fitna means a trial or test so that Believers attribute the secret of specifying a number to the Creator's omniscience.” Sementara orang-orang kafir menyangkal dan meragukan hal itu, sehingga meningkatkan ketidakpercayaan mereka dan kelainan "Padahal Ka'bi mengatakan:".. Fitna berarti cobaan atau ujian sehingga percaya atribut rahasia menetapkan nomor ke kemahatahuan Sang Pencipta "
While we accept and agree with Zamakhshari and Ka'bi, our opinion is that those who believe in the notion of religion, the Unseen and heavenly revelation are called on to search for the secret behind this number and for the reason behind there being nineteen Guardians. Sementara kita menerima dan setuju dengan Az-Zamakhsyari dan Ka'bi, pendapat kami adalah bahwa mereka yang percaya pada pengertian agama, wahyu surgawi gaib dan diminta untuk mencari rahasia di balik angka ini dan untuk alasan di belakang sana menjadi Wali sembilan belas . This becomes clearer when we know the cosmic significance of number 19 in astronomy. Hal ini menjadi jelas ketika kita tahu makna kosmik dari nomor 19 dalam astronomi.
Muhammad Al-Taher Ibn Ashur says in A-Tahrir wa Tanweer ( 'Liberation and Enlightenment' ): “Allah has made the number of Hell-Fire guardians for other reasons which necessitated that specification which Allah alone knows.” Certainly the answer rests with Allah, and with Allah alone? Ibn Ashur also says: “That number (is) intended for other benefits, for people other than Unbelievers, those who consign knowledge to Allah's omniscience (saying "Allah knows best.") and to fruitful contemplation.” Note the phrase “to fruitful contemplation.”
Thus, a Believer's faith that the Holy Quran is the Word of Allah (the All-Knowing and the Just) makes him take a positive approach and exercise his mind when attempting to fully understand the Quran. He or she will ponder the mysteries of the Quranic verses and the marvels of the universe, because the Believer knows that Allah has revealed the Quran and has created the universe. It is thus unwise to immediately consign knowledge to Allah alone and give up hope of intellectually decoding the mystery of Quran's treasures. Our efforts to do this in no way contradict the admission of the inadequacy of the human intellect to grasp the whole truth. If anything, the increase in human knowledge is a visible evidence of the human mind's fundamental limitations when compared to the knowledge of Allah. After all, isn't meditation one of the obligations of being a Muslim? The Quran challenges and urges Muslim to ponder its full meaning.
Those who follow a religious approach are more likely to grasp wisdom behind religious portents and signs. On the other hand, the Unbelievers move in a vicious circle, never reaching true understanding, because their premises and arrogance do not lead them to the truth, but merely make them ask questions such as: Why not 20, or even 1000, and so on ? Such people will not find the truth. Even if these Unbelievers hear the truth from the Believers, they will reject it.
“...Thus doth Allah leave to stray whom He pleaseth , and guide whom He pleaseth...” ('Al-Muddathir', 74:31 ) This statement in verse 31 suggests that فِتْنَةً fitna is intended to sort people and classify them.
Consider His saying: وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلَيَعْلَمَنَّ اللَّهُ الَّذِينَ صَدَقُوا وَلَيَعْلَمَنَّ الْكَاذِبِينَ O   أَحَسِبَ النَّاسُ أَن يُتْرَكُوا أَن يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لَا يُفْتَنُونَ
“Do people think that they will be left alone by saying 'We believe' and that they will not be tested? We did test those before them , and Allah will certainly know those who are truthful from those who are liars.” ('Al-Ankaboot', 29: 2-3)
Regarding “...And none can know the forces (soldiers) of thy Lord except He...” (74:31), Zamakhshari says. “It is not hard for Him (God) to increase the mentioned number of guardians, but in this particular number (nineteen) lies a wisdom that we don't know, but He (God)– the exalted – knows it.”
Regarding وَمَا هِيَ إِلَّا ذِكْرَى لِلْبَشَرِ “...And this is no other than a warning (or reminder) to mankind” (74:31), Ibn Ashur says the pronoun مَا هِي (this) refers to the number of the angels or guardians of Hell-Fire. Abu-Bakr Al-Jazaeri in his work Nahru Al-Khair ala Aysar Al-Tafasir ( 'The River of Goodness to the Easiest Interpretations' ) says: “It is possible that وَمَا هِيَ ( this) (in verse 31) refers to the number of angels (nineteen) and it is possible that it refers to Quranic verses or to Saqar (Hell-Fire) or to the forces of Your Lord. This is part of the Quranic miracle – one single word could be referring us to multiple matters.” Nasafi says, “These verses are no other than a warning to mankind”, while Razi remarks: “These verses containing these ambiguities … are a warning to all Believers and those who practice, though the beneficiaries are only the people of faith.” Tantawi Jawhari says in his book Al-Jawaher ( 'Gems' ): “This Sura containing سَقَر Saqar (Hell-Fire) and the number of guardians of Hell-Fire is nothing, but an admonishment to them.” However, Al-Qasami says: “This (the stated number 19) is no other than a warning to mankind, or a lesson…It is also said that the pronoun وَمَا هِيَ ( this) (in verse 31) refers to سَقَر Saqar (Hell-Fire) and it is said that it refers to verses. To me, the first opinion is more plausible...”
In my (Bassam Jarrar's) opinion, if the pronoun وَمَا هِيَ " this" refers to Saqar , the understood meaning is that Hell-Fire is a warning to mankind. If it refers to verses, it is also understood. However, if it refers to the number 19, which agrees with the apparent structure of the sentence and which has been emphasized by Al-Qasimi, then we have to ask: How can number 19 be a warning to mankind?
The question remains: How will the number 19 be a trial out of which will emerge certainty? If the number 19 is a warning to humanity as stated in the Holy Quran, this means that people will reach certitude through this number, a number that is a warning, an admonition and a proof. It makes more sense to say that this will be achieved by a numerical miracle based on number 19, considering that certainty is not arrived at without decisive evidence, and a numerical miracle is without doubt such a decisive evidence.
After this quick survey of the meaning of these holy verses, we reach the following conclusions:
1 – The Holy Quran has not made any number a theme discussed in detail, except the number 19.
2 – God Almighty has made number 19 a trial for the Unbelievers, and this trial has four results:
     a. a. The achievement of certitude for the People of the Book that Muhammad صلى الله عليه وسلم is an apostle from Allah.
b. An increase in faith for the Believers.
c. There will not be the least doubt for the People of the Book or for Believers, which means that the evidence will be indisputable.
d. The meaning of the number 19 will remain a mystery for the Unbelievers and the hypocrites. Thus, they will not achieve their aim because of a flaw in the whole approach of their investigation and deduction, arrogance, and the wickedness in their hearts.
3 – Those who read the verses will sense that they are confronting a serious matter – “This is but one of the mighty portents.” (74:35)
  
What gives weight to and confirms this, is what we find in the numerical structure of Surat Al-Muddathir (Sura 74) which can be summarized as follows:
1. 1. The verses of Surat Al-Muddathir are very short, except for one verse that is notably long which is verse no. 31 , which delineates the wisdom of choosing the number 19. Verse 31 consists of 57 words ( ie 19 x 3).
2. Verse 31 ( which consists of 19 x 3= 57 words) is the last verse in the Quran Quran   that contains 19 words or a multiple of 19.
3. Verse 31 can be divided into two segment. The first segment comprises 38 words ( ie 19 x 2). This is the part that discusses the wisdom of specifying number 19. It ends with: “What doth Allah intend by this mathal (example) ?” The second segment consists of 19 words, serving as a comment on what was mentioned in the first part: “Thus doth Allah lead astray whom He pleaseth and guide whom He pleaseth. And no one knows Allah's forces except Him. This is nothing but a warning to people.”
4. In Verse 31, the phrase – و ما يعلم جنود ربك إلا هو - “And none can know the forces (soldiers) of thy Lord except He” – consists of 19 letters.
Is it not possible that this, nineteen, is the numerical miracle of “the forces” stated in the verse? Why not, if the goal when mobilizing the troops is the victory of the idea?
5. The word count of the first 19 verses of Surat Al-Muddathir is 57 ( ie 19 x 3). Thus, it becomes clear that the word count of verse 31 of Surat Al-Muddathir which is 57 equals the word count of the first 19 verses.
6 . 6. Verses 1 - 30 ( ie to the end of عليها تسعة عشر “Above it are nineteen” ) have 95 words ( ie 19 x 5) .
7. Verse 30 consists of 3 words, عليها تسعة عشر . Therefore, it becomes clear that the number of words of verse 31 (which discusses the wisdom behind number 19) which is 57 words, equals 19 times the number of words in verse 30.
8. The letter count from the beginning of Surat Al-Muddathir up to the end of the word عليها (on top of it or in addition to it) of verse 30

[exactly before تسعة عشر
(Nineteen) is mentioned] is 361 letters, (ie 19 x 19).
9 . 9. The phrase تسعة عشر (nineteen) in verse 30 consists of 7 letters. In light of the previous piece of information, it becomes clear that the middle letter of this clause is the 365 th letter from the beginning of the Sura, which is the number of days of the year. Is this related to Astronomy?
10. 10. By the moon and by the night as it retreats and by the dawn as it shineth forth. This is but one of the mighty portents. A warning to mankind.” (74: 32-36) Why swearing by the moon, the night and the dawn, or rather by the moon, the earth and the sun? Is this related to the number 19? In fact, yes, because there is more than one relationship among the sun, the earth and the moon, based on number 19.
11. 11. Verse 31 of Surat Al-Muddathir, which consists of 57 words which is 12.5 times the average of the word count for each verse in Surat Al-Muddathir. This (12.5 times) is, by far, the highest such ratio in the Holy Quran. Verse 20 of Surat Al-Muzzamel (Chapter 73), whose word count is 78, which 7.8 times the average word count of each verse of Surat Al-Muzzamel. Verse 282 of Surat Al-Baqara (Chapter 2), is the longest verse in the Holy Quran, and it consists of 128 words which is 6 times the average word count of each verse of Surat Al-Baqara.
So, what does it mean that the word count for the first 19 verses of Surat Al-Muddathir is 57 (ie 19 x 3) and the word count for the first 30 verses is 95 ( ie 19 x 5)? W hat does it mean that the letter count from the beginning of Surat Al-Muddathir until the word عليها ( on top of it or in addition to it) is 361 (ie 19 x 19), and that this is followed immediately by the number 19? What does it mean that verse 31 - which points out the wisdom of specifying the number 19 and is relatively the longest verse in the whole Quran - consists of 19×3 words and is divided into (19 x 2) + 19 words. What does it mean that the number of words comprising it equal the number of words comprising the first 19 verses, and that this number is 19 times the number of words in عليها تسعة عشر

(
which means " on top of it (or in addition to it) is nineteen") ?
And why is it the last verse in the Quran consists of the number 19 and its multiples? What does it mean that the number 19 is mentioned in the first revelation of Apostlehood? What does it mean that this number is the only number in the Holy Quran that is discussed in detail? And what does it mean that Allah swears by the moon, the Earth and the sun, and the fact that we have discovered several astronomical links between these three based on the number 19? It seems that, indeed, “This is but one of the mighty portents.”
----------------------------------------------- ----------------------------------------------------
  Why 19 ? The Word "One" Referring to God

by Dr. Cesar Majul (Former Dean, Institute of of Islamic studies, University of the Philippines) published in 1984
In the text of the Quran, there are 19 and only 19 verses where the Arabic word واحد "wahid" (meaning One) is used to refer to or characterize Allah (God) as ONE.
It is to be recalled that the most important or basic doctrine (the central theme) of the Quran is that God is ONE. The Quran teaches that God will forgive any sin of a repentant transgressor; but one offence He will not forgive is that of ascribing partners to Him (39:53; 4:48; 4:116 ...).
Assigning numerical values (also known as Gematrical values or Jummal in Arabic) to letters was widely practiced by many civilizations in Ancient Times, including the Arabs and Jews.
LETTERS SURAT                        
Jummal (Gematrical)
NUMERICAL VALUES NILAI NUMERIK
ا ا
a sebuah
1 1
b b
2 2
j j
3 3
d d
4 4
h h
5 5
w w
6 6
z z
7 7
h h
8 8
t t
9 9
y y
10 10
k k
20 20
ل ل
L L
30 30
m m
40 40
n n
50 50
s s
60 60
ع ع
'a 'A
70 70
ف ف
f f
80 80
ص ص
s s
90 90
q q
100 100
ر ر
r r
200 200
ش ش
sh sh
300 300
ت ت
t t
400 400
ث ث
th th
500 500
خ خ
kh kh
600 600
ذ ذ
z z
700 700
ض ض
dh dh
800 800
ظ ظ
zh zh
900 900
غ غ
gh gh
1000 1000
Applying this gematrical system to the word واحد wahid gives it a numerical value equal to 19 :
Arabic Letters
of Wahid
Numerical Value
و

W W
6 6
ا A 1 1
ح H 8 8
د D 4 4
Total Total 19 19
Thus, gematrical value of the word Wahid (meaning One) is: 6+ 1+ 8+ 4 = 19
The word واحد "wahid" occurs 25 times in the Quran. Of these, one verse refers to one kind of food. Two verses used the word to refer to persons involved in inheritance shares. One verse refers to a gate. One refers to watering, and another one refers to each pair of adulterers. These are six verses. The remaining 19 verses refer to God's quality or attribute as being ONE.
Table 1 below lists all the verses in which the word واحد wahid (ONE) is mentioned :
Table 1. The 25 verses in which the word واحد   "wahid" (one) is mentioned in the
Quran, and the 19 cases where it refers to the Oneness of God
Number Jumlah Sura and Verse Nature of verse
(the word wahid refers to)
Verses where wahid
refers to God
1 1 2:61 2:61 one kind of food
2 2 2:163 God as ONE 1 1
3 3 4:11 4:11 one person in inheritance
4 4 4:12 4:12 each of two in inheritance
5 5 4:171 God as ONE 2 2
6 6 5:73 God as ONE 3 3
7 7 6:19 6:19 God as ONE 4 4
8 8 12:39 12:39 God as ONE 5 5
9 9 12:67 12:67 one gate
10 10 13:4 13:04 watering
11 11 13:16 13:16 God as ONE 6 6
12 12 14:48 14:48 God as ONE 7 7
13 13 14:52 14:52 God as ONE 8 8
14 14 16:22 16:22 God as ONE 9 9
15 15 16:51 16:51 God as ONE 10 10
16 16 18:110 18:110 God as ONE 11 11
17 17 21:108 God as ONE 12 12
18 18 22:34 22:34 God as ONE 13 13
19 19 24:2 each adulterer
20 20 29:46 29:46 God as ONE 14 14
21 21 37:4 God as ONE 15 15
22 22 38:65 38:65 God as ONE 16 16
23 23 39:4 God as ONE 17 17
24 24 40:16 40:16 God as ONE 18 18
25 25 41:6 41:6 God as ONE 19 19
Thus, there are 19 and only 19 Quranic verses which use the word واحد "wahid" as exclusively referring to God's Oneness. That this word also has the numerical value of 19 is significant. This fact cannot be a mere coincidence. Indeed, it is another instance of a general pattern in the Quran.
Note: Incidentally, the word وَاحِدًا "wahidan" is also found in the Quran to refer to "one." It as such occurs five times. In 25:14, it refers to one's destruction. In 38:5 it refers to some persons trying to make many gods into one. In 54:24, it refers to one alone among men. In 2:133 and 9:31, it refers to worship of One God. But the numerical value of وَاحِدًا "wahidan" is 20 and not 19. This comes about from the extra alif used for the tanwin at the end of the word. Thus this word was not included in the list of 25 entries in Table 1 .
He looked. He frowned and whined. Then he turned away arrogantly. He said, "This is but clever magic! This is human made." I will commit him to retribution. What retribution! Thorough and comprehensive. Obvious to all people. Over it is nine-teen.... This is one of the great miracles (74:21-30, 35)
References: Referensi:
1. 1. Concordance of the Quran by Muhammad Fuad Abdul-Baqi
2. 2. Concordance of the Quran by Hanna Kassis.
The secrets behind No. 19
Mathematical Miracle of the Quran: The significance of Prime Numbers, particularly No. 19
The Quran and The Number 19: An Introduction
The Sign in 19: Math
Number 19 in The Qur'an and Creation
The Sign in 19: Understanding Energy
The Number 19: Earthquake-Resistant Structure from The Quran
The Sign in 19: Bridge Engineering
How number 19 is encoded in the verses of the Quran (Part 1 of 2)
How number 19 is encoded in the verses of the Quran 3 (Part 2 of 2)

Share this article :

0 comments:

Speak up your mind

Tell us what you're thinking... !

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Proudly powered by Blogger
Copyright © 2011. Al Islam Net - All Rights Reserved
Template Design by Creating Website Published by Mas Template